Gdynia garaże miejsca parkingowe
GDYNIA – Garaże i miejsca parkingowe na sprzedaż i wynajem.

Moje krótkie wprowadzenie.

Nie mam złudzeń, że każda ulica w Gdyni będzie objęta Strefą Płatnego Parkowania. Jest to element gorączkowego poszukiwania pieniędzy na łatanie dziury budżetowej Miasta Gdyni. Gdynia jako ostatnie duże miasto w Polsce dołączyła do tego „pomysłu”. Do końca 2023 roku centrum Gdyni oraz cała linia brzegowa (po stronie portu gdzie jest dzielnica Śródmieście) będzie miała wszystkie płatne miejsca przy ulicy. Potem kolejne dzielnice po drugiej stronie torów PKP/SKM, aż do ostatniej dzielnicy na dalekich wzgórzach. Obecnie „pomysł” hamuje powolne wprowadzanie technologii skutecznie egzekwującej ściąganie opłat i karanie mieszkańców. To oznacza, że w Gdyni rodzi się nowa kategoria rynku nieruchomości: garaże i miejsca parkingowe na sprzedaż i wynajem. Masz ostatni moment na zakup taniego własnego miejsca do parkowania. Ponieważ w Gdyni każdy m2 gruntu jest bardzo drogi, spodziewam się, że handel miejscami parkingowymi jest przyszłościową niszą. Oferty nieruchomości mieszkań bez własnego miejsca lub garażu są i jeszcze będą dużo mniej atrakcyjne. Mylę się?

Gdzie szukać lub dodawać oferty garaży i miejsc parkingowych w Gdyni?

Jeśli szukasz ofert garaży i miejsc parkingowych w Gdyni koniecznie zobacz grupę na Facebooku: GDYNIA – Garaże i miejsca parkingowe, na sprzedaż i wynajem. Dodaj swoją ofertę za darmo lub zapytaj, czy ktoś ma wolne miejsce dla ciebie w twojej dzielnicy Gdyni.

W jakich dzielnicach Gdyni są strefy płatnego parkowania?

Gdynia ma 21 dzielnic, ale na razie tylko 6 ma strefy płatnego parkowania. Są to:

  1. Śródmieście
  2. Kamienna Góra
  3. Wzgórze Św. Maksymiliana
  4. Orłowo (część, ta bliżej morza)”
  5. Działki Leśne (część, ta bliżej Śródmieścia)
  6. Grabówek (część, ta bliżej Śródmieścia)

Jak widać, na początek SPP są w najdroższych dzielnicach pod względem ceny m2 działki lub mieszkania. Wyjątkiem jest dzielnica Redłowo, która będzie następna jako dopełnienie linii brzegowej. Woleli ją pominąć i zająć się dzielnicą Orłowo. W tym szaleństwie jest metoda. Można powiedzieć, że prawie zakończono parkometrowanie dzielnic jednocześnie turystycznych i mieszkaniowych. Rozpoczęto już parkometrowanie pierwszych dzielnic stricte mieszkaniowych Gdyni. Szczegółowe informacje o ulicach (mapy) i cenach są tutaj.

Jaka będzie kolejność dzielnic obejmowanych Strefą Płatnego Parkowania w Gdyni?

Gdynia ma 21 dzielnic, które można podzielić na cztery linie dzielnic od brzegu. Taki będzie kierunek gdyńskiego rozwoju strefy płatnego parkowania.

1 linia dzielnic.

Czyli dzielnice wzdłuż linii brzegowej morza (z wyłączeniem tych po drugiej stronie portu). Jedynie dzielnica Redłowo nie ma jeszcze SPP, więc należy się spodziewać, że będzie następna do parkometrowania.

2 linia dzielnic.

To te dzielnice bezpośrednio za torami PKP/SKM i wzdłuż linii torów. W 2022 szokiem, dla mieszkańców było rozszerzenie strefy płatnego parkowania w dzielnicy Grabówek, tej za torami PKP/SKM. Spodziewam się, że następne dzielnice leżące w drugiej linii będą to: Leszczynki, Chylonia, Pustki Cisowskie – Demptowo i Cisowa.

3 linia dzielnic.

Dzielnice na wzniesieniach jako trzeci etap. Na tym etapie trzeba jeszcze dodać cztery dzielnice po drugiej stronie portu jak: Obłuże, Pogórze, Oksywie i Babie Doły.

4 linia dzielnic.

Następnie parkometry wejdą na czwartą linię dzielnic od morza. Chodzi o dzielnice na wzgórzach Gdyni. Są otoczone lasem. One zamykają Gdynię od lądu. Tak, dzielnica Chwarzno – Wiczlino też będzie miała płatne miejsca postojowe przy ulicach. Tutaj sytuacja będzie bardziej komfortowa. W praktyce jest to dzielnica nowa i dopiero na początku swojego rozwoju. Nowe bloki mają hale garażowe, ale ponieważ każdy kupuje po jednym takim miejscu beztrosko drugi samochód (żony) stawiając pod blokiem. Dodam, że w tej dzielnicy ma mieszkać aż 35 tys. mieszkańców. Miasto w mieście. Takiego drugiego nie ma i nie będzie w Gdyni. Do centrum masz minimum 15 km, więc samochody będą ci potrzebne.

Podsumowanie.

Dziś Miasto Gdynia stawia drogie parkometry. Jeszcze droższe jest ludzkie patrolowanie ulic i egzekwowanie opłat. Ostatecznie niebawem ruszy aplikacja oraz autonomiczne samochody patrolujące ulice. Sztuczna Inteligencja. Miejski biznes bez kosztów. Jestem Michał Gdyński, autor bloga o nieruchomościach Gdyni. Zapisz się na mój newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *